Koleje Mazowieckie posiadają super nowoczesny symulator jazdy

Koleje Mazowieckie posiadają super nowoczesny symulator jazdy

 

Koleje Mazowieckie posiadają super nowoczesny symulator jazdy

 

Koleje Mazowieckie odebrały nowoczesny symulator jazdy pojazdu kolejowego FLIRT. Jest on częścią zamówienia dotyczącego zakupu 71 ezt produkcji firmy Stadler. W lutym symulator będzie do dyspozycji maszynistów Kolei Mazowieckich oraz kursantów.

 

Na symulator składają się następujące komponenty:

 

  • stanowisko szkoleniowe - kabina symulacyjna posadowiona na ruchomej platformie,
  • stanowisko lokalizacji i usuwania usterek pojazdu,
  • stanowisko obserwacyjne,
  • stanowisko instruktora,
  • serwerownia.

 

Kabina symulacyjna ma kształt prostopadłościanu i jest posadowiona na platformie ruchowej. Jej wnętrze odzwierciedla rzeczywistą kabinę pojazdu trakcyjnego najnowszej generacji typu FLIRT produkcji Stadlera. Kabina symulacyjna została wyposażona w oryginalne komponenty dostarczone przez firmę Stadler, z oryginalnym, w pełni wyposażonym pulpitem maszynisty, fotelem maszynisty oraz kompletną zabudową kabiny i poszyciem wewnętrznym, tj. ścianami bocznymi, sufitem, podłogą i drzwiami wejściowymi. Odzwierciedlenie rzeczywistej kabiny maszynisty pojazdu FLIRT wpłynęło na to, że jest to praktycznie największa kabina nowoczesnego symulatora pojazdu trakcyjnego w Polsce, o długości aż 4 metrów i szerokości 3 metrów. Kabina symulacyjna wraz z wyposażeniem waży 2500 kg.

 

Dzięki zastosowaniu nowoczesnej platformy ruchowej o sześciu stopniach swobody posiadającej napęd elektryczny, uzyskano odzwierciedlenie jazdy rzeczywistym pojazdem kolejowym. Platforma podczas symulowanej jazdy wychyla się w różnych kierunkach, imitując drgania, przechyły i przeciążenia, jakie oddziałują na maszynistę podczas jazdy rzeczywistym pojazdem FLIRT. Dzięki zastosowaniu pięciu monitorów wysokiej rozdzielczości, odpowiadających za wyświetlanie obrazu widzianego przez szybę czołową i szyby boczne, zapewniających jakość obrazu w formacie 4K UltraHD oraz zastosowaniu do wirtualizacji linii kolejowych nowoczesnego silnika graficznego Unity, wykorzystywanego przy produkcji współczesnych gier komputerowych, uzyskano wysoki poziom odzwierciedlenia linii kolejowych oraz ich otoczenia, z wysokim poziomem szczegółowości. Zapewni to wrażenia z jazdy praktycznie identyczne, jak w rzeczywistym pojeździe kolejowym.

 

Podczas odbioru technicznego urządzenia obecni byli: Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny KM, Piotr Wakuła, dyrektor Biura Eksploatacyjno-Technicznego KM, Tomasz Jędrysa, kierownik Wydziału Teleinformatyki KM, Adam Półgrabek oraz Daniel Złotkowski, maszyniści instruktorzy KM, Adam Piórkowski, radca prawny KM, Mariusz Dąbrowski, naczelnik Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Warszawa Grochów, przedstawiciele wykonawcy: firmy SIM Factor: Maciej Grodzicki, kierownik ds. zakupów i logistyki, Andrzej Okrutny, projektant, Igor Dybciak, kierownik produkcji, oraz Michał Leszczyński, programista, a także przedstawiciele firmy Stadler.

 

To urządzenie jest nam niezbędne dla realizacji szkoleń na najwyższym poziomie. Jest nieocenionym wkładem w przygotowanie przyszłych maszynistów oraz znakomitym wsparciem dla pracowników drużyn trakcyjnych. W dzisiejszych czasach trudno sobie wyobrazić szkolenie maszynistów bez tego rodzaju urządzenia. Nasza współpraca z firmą SIM Factor układała się dobrze, za co serdecznie dziękuję. Dziękuję oczywiście firmie Stadler, myślę, że sukces związany z instalacją tego nowoczesnego urządzenia jest dobrym prognostykiem na pełną realizację zamówienia w zakresie nowych pojazdów produkowanych dla Kolei Mazowieckich – powiedział podczas odbioru technicznego prezes Czesław Sulima.

 

Bardzo się cieszymy, że mogliśmy przekazać Kolejom Mazowieckim pierwszy w Polsce symulator pojazdu FLIRT. Dzięki szkoleniom na symulatorze maszyniści mogą  testować przeróżne sytuacje w bezpiecznym środowisku, co zapewni w przyszłości bezproblemową i bezpieczną eksploatację pojazdów z pasażerami. Symulator daje także możliwość wirtualnego sprawdzenia,  w jaki sposób prowadzić pociągi, by zużycie energii było optymalne, co jest istotne dla efektywnej działalności przewozowej przewoźnika – tłumaczy Magdalena Dankowska, dyrektor projektu w Stadler Polska.

 

Symulator został zamontowany w infrastrukturze przewoźnika w Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Warszawa Grochów, gdzie niebawem rozpoczną się szkolenia maszynistów.

 

Źródło: Koleje Mazowieckie 

Koleje Mazowieckie posiadają super nowoczesny symulator jazdy
Koleje Mazowieckie posiadają super nowoczesny symulator jazdy

Rany przewlekłe – czy dieta pomaga w ich leczeniu?

Rany przewlekłe – czy dieta pomaga w ich leczeniu?

 

To FAKT! Trudno gojące się rany, takie jak np. odleżyny czy stopa cukrzycowa, mogą wymagać specyficznej zmiany diety, m.in. po to, by organizm produkował więcej kolagenu. O jakie zmiany chodzi? Podpowiadamy - co jeść, a czego unikać.

 

Mój Prąd – program dofinansowania mikroinstalacji fotowoltaicznych

Mój Prąd – program dofinansowania mikroinstalacji fotowoltaicznych

Głównym celem programu jest zwiększenie produkcji energii z mikroźródeł fotowoltaicznych, a jego budżet to 1 mld złotych. Dofinansowanie obejmuje do 50% kosztów instalacji i wynosi nie więcej niż 5000 zł. Wsparciem mogą zostać objęte instalacje o 2-10 kW mocy zainstalowanej. Program skierowany jest do gospodarstw domowych.

Bombardowanie Marsa ładunkami jądrowymi

Bombardowanie Marsa ładunkami jądrowymi

 

Pomysł miliardera Elona Muska dot. zbombardowania ładunkami termojądrowymi czap lodowych Marsa po to, aby zmieniła się atmosfera tej planety jest nierealny - oceniła dr Weronika Śliwa z Centrum Nauki Kopernik. W jej ocenie żadna osiągalna dziś technologia nie mogłaby sprostać temu zadaniu.