KOLEJ WRACA NA PÓŁNOCNE MAZOWSZE

KOLEJ WRACA NA PÓŁNOCNE MAZOWSZE. UMOWA NA MODERNIZACJĘ TRASY OSTROŁĘKA - CHORZELE

 

KOLEJ WRACA NA PÓŁNOCNE MAZOWSZE

UMOWA NA MODERNIZACJĘ TRASY OSTROŁĘKA - CHORZELE

 

Będzie lepszy dostęp do kolei w północno-wschodniej części woj. mazowieckiego. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na modernizację trasy Ostrołęka -–Chorzele. Dzięki inwestycji wrócą pociągi na nieczynną od 18 lat linię. To zwiększy potencjał gospodarczy i atrakcyjność regionu. Wartość inwestycji to 314,7 mln zł netto.

 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe sp. z o. o. podpisały umowę za 314,7 mln zł netto na modernizację linii kolejowej na odcinku Ostrołęka – Chorzele. Inwestycja ma strategiczne znaczenie zwłaszcza dla północno-wschodniej części Mazowsza. Po zakończeniu prac będzie możliwe wznowienie ruchu pociągów. Zapewni to lepszy dojazd mieszkańców gmin położonych wzdłuż linii kolejowej do Warszawy i do powstających w Chorzelach fabryk. Zyska lepsze warunki transport towarowy.

 

 

Wygodne podróże z nowych peronów

 

Dzięki modernizacji poróżni wygodniej wsiądą do pociągów z przebudowanych stacji: Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystanków Nowa Wieś Kościelna, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka. Komfortową obsługę zapewnią nowoczesne perony wyposażone w nowe ławki, wiaty i funkcjonalne oświetlenie. Dobrą orientację zapewnią tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Linie naprowadzające ułatwią drogę osobom niewidomym i słabowidzącym. Będą również udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Prace na odcinku Ostrołęka-Chorzele obejmą prawie 60 km torów.

 

 

Szybciej i bezpieczniej

 

Dzięki modernizacji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a składy z towarami do 80 km/h. Przebudowanych zostanie 20 obiektów inżynieryjnych w tym 14 przepustów i 6 mostów. W ramach prac wymieniona zostanie m.in. konstrukcja 250-metrowego mostu na rzece Narew.

 

Sprawne podróże zapewni nowe lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym (LCS) w Ostrołęce. Przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym zwiększy poziom bezpieczeństwa. Roboty planowane są od 2020 roku, a zakończenie w 2022 r. Projekt realizowany będzie w systemie „projektuj i buduj”.

 

Projekt „Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele” ubiega się o finansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020.

 

 

Inwestycja w liczbach

 

  • 4 stacje
  • 4 przystanki
  • 57 km linii kolejowej
  • 35 przejazdów kolejowo-drogowych
  • 6 mostów
  • 14 przepustów
  • 19 rozjazdów
  • lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym

 

źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Dodaj komentarz

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Astma u dzieci: objawem nie zawsze jest kaszel

Astma u dzieci: objawem nie zawsze jest kaszel

Nawet u 90 proc. dorosłych astmatyków ich chorobę można było wykryć jeszcze wtedy, kiedy chodzili do przedszkola.

Rektor UMK uchylił decyzję o zawieszeniu prof. Nalaskowskiego

Rektor UMK uchylił decyzję o zawieszeniu prof. Nalaskowskiego

 

Rektor Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu prof. Andrzej Tretyn podjął w środę decyzję o uwzględnieniu odwołania prof. Aleksandra Nalaskowskiego i uchylił decyzję o jego zawieszeniu - poinformowała PAP Ewa Walusiak-Bednarek z zespołu prasowego uczelni.

 

Zwiększono liczbę kamer monitoringu na Bulwarach Wiślanych w Warszawie

Zwiększono liczbę kamer monitoringu na Bulwarach Wiślanych

 

Porządku i bezpieczeństwa na Bulwarach stale pilnują strażnicy miejscy, pomaga w tym system monitoringu wizyjnego, który był cały czas rozbudowywany.